Followers

Friday 19 October 2012

Apple Cider Dengan Slim Diet 2





Ramai yang bertanya berkenaan Apple Cider. Baiklah. Di sini saya hendak kongsikan maklumat menarik mengenai perkara ini.

Kebaikan dan khasiat mengambil apple cider semasa anda sedang mengamalkan diet SD2 adalah seperti berikut. Saya akan huraikan satu persatu kebaikannya untuk pengetahuan kita bersama.

DETOX & KURUSKAN BADAN
-Detox atau dalam bahasa mudahnya bermaksud mengeluarkan toksin dalam badan. Tubuh kita menghasilkan toksin setiap hari terutamanya daripada daripada

aktiviti perkumuhan. Kita biasanya membuang toksin ini melalui peluh, buang air kecil dan besar. Ini merupakan satu proses natural tubuh kita.

Masalahnya, disebabkan kita makan terlalu banyak makanan yang tidak berkhasiat dan terlalu diproses, proses semulajadi ini boleh jadi terbantut. Jadi kebanyakan toksin kekal dalam tubuh badan kita yang boleh menyebabkan terjadinya penyakit-penyakit lain.

METABOLISMA LEMAK
- Apple cider ini mengandungi lecithin yang boleh membantu meningkatkan kadar metabolisma lemak dan menukarkan lemak menjadi tenaga. Bayangkan lemak-lemak yang selama ini hanya tersimpan dan tidak digunakan di dalam tubuh kita mula diguna dan dibakar untuk dijadikan sumber tenaga. Semakin banyak dibakar, semakin banyak kita turunkan berat badan melalui pembakaran lemak ini.

MENGUATKAN OTAK
-Fungsi lecithin juga adalah untuk menguatkan otak dan minda kita.

GOUT & ARTHRITIS
- Mengurangkan sakit gout, arthritis dan sakit-sakit yang melibatkan sendi dan sengal-sengal badan.

TEKANAN DARAH
- Boleh menstabilkan tekanan darah dengan merehatkan saluran darah.


DIABETES
- Dikatakan apple cider boleh mengurangkan kadar gula dalam darah jika diambil selepas makan dan juga ketika bangun dari tidur kalau diambil sebelum tidur…

JANGKITAN, SELSEMA & SAKIT TEKAK
- Boleh mengurangkan simptom-simptom selsema, sakit tekak dan jangkitan pada mana-mana bahagian badan (contoh : jangkitan telinga, kulit, tekak, fungus etc.)…..juga boleh meredakan serangan asma dan sinus.

KULIT
- Ia juga sangat bagus untuk kulit yang bermasalah seperti eczema dengan menyapu apple cider di tempat yang bermasalah….juga boleh merawat kulit berjerawat, tompok hitam yang tak sekata pada kulit dan selulit…

BADAN/MULUT BERBAU
- Dengan meneutralkan pH badan/mulut dan membunuh kuman/bakteria penyebab bau busuk tu…..

KERACUNAN MAKANAN
- Untuk keracunan makanan, caranya adalah dgn minum 1 sudu apple cider setiap 5 minit lepas dikesan keracunan… juga boleh merawat cirit-birit dan diarrhea dan yg susah nak pegi ke toilet kerana ia mengandungi kadar pectin yang tinggi yang boleh menyelaputi dinding kolon yang terengsa….

KOLESTROL
- Mengurangkan paras kolestrol dengan adanya pectin yang merupakan sejenis fiber mudah larut dalam air dan juga asid amino yang dapat meneutralkan kolestrol LDL yang teroksida…

JADI DI SINI,KEPADA SEMUA CUSTOMER SAYA, CARA CONSUME APPLE CIDER ADALAH:

1 SUDU BESAR DIMINUM TERUS ATAU DICAMPURKAN BERSAMA AIR SEBELUM ANDA MINUM SUSU SD2. AMALKAN SELAMA 4X SEHARI…MESTI ANDA AKAN SGT TERUJA DGN KESANNYA.



FB PAGE 


Slim diet II (sd2)

FACEBOOK


SlimDiet Alphalipid

berminat utk menjadi agent @ pengedar produk alpha lipid.. blh hubungi sy di no 
017-9367383 *shahir*

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...